Skip to content

Türk Müslümanlığının Temel Taşları

s_kutlu

Samsun Türk Ocağı tarafından gerçekleştirilen konferanslar dizisinde Maturidi İslam anlayışının Türkiye’deki en önemli uzmanlarından Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Sönmez Kutlu bu haftanın konuşmacısı oldu. “Türk Müslümanlığının Temel Taşları” konulu konferans Öğretmenevi Konferans Salonunda gerçekleştirildi. İstiklal Marşı ve saygı duruşunun ardından açılış konuşmasını yapan şube başkanı Doç. Dr. Serkan Şen Türklerin din tutumlarını anlamak ve geleceğe dönük çıkarımlar yapabilmek adına bu konferansı tertiplediklerini, muhatabı insan olan dinimize başka muhataplar arayan anlayışların İslam alemini kana buladıklarını belirtti. Ardından kürsüye gelen Sönmez Kutlu terim konusunu aydınlatarak konuşmasına başladı. Türk İslam’ı denildiğinde birden çok din anlayışının algılanabileceğini oysa Müslümanlık tabiriyle tek olan dinin uygulamasındaki örf kaynaklı farklılıklara gönderme yapıldığını ifade etti. Hanefi-Maturidi-Yesevi çizgisinin Türk Müslümanlığının sınırlarını belirlediğini, bu sınırların temelinde akıl ve gönül uyumunun yattığını Türklerin iradelerini başkalarının emrine vermeyen bir kültüre sahip olduklarını vurguladı. Müslümanların din anlayışlarının bugün için üç kısımda değerlendirilebileceğini zahiri dindarlıkla anılan Arap Müslümanlığı, batıni dindarlıkla anılan Fars Müslümanlığı, akıl ve ahlaki dindarlıkla anılan Türk Müslümanlığı şeklinde tasnif edeceğimiz bu anlayışlardan Türk Müslümanlığının İslam’ın evrensel boyutunu yansıtan bir niteliğe sahip olduğu dile getirdi. Günümüzde Hanefi – Maturidi anlayışa sahip olduğunu iddia edenlerin aidiyetlerinin kaynaklarını yeterince bilmediklerini, Müslümanların yeni şeyler söyleyebilmesini teşvik eden İmam-ı Azam’a ve İmam Maturidi’ye çok şey borçlu olduğumuzu, Hoca Ahmed Yesevi’nin gönül merkezli din gayretini canlı tutmamız gerektiğini aktardı.

s_kutlu2s_kutlu3

 

This Post Has 0 Comments

Bir yanıt yazın

Back To Top